statystyki

Limity dotyczące e-kształcenia w górę

autor: Paulina Szewioła25.09.2018, 07:32; Aktualizacja: 25.09.2018, 10:01
Ostatecznie resort zdecydował o podniesieniu kontrowersyjnego limitu do 50 proc.

Ostatecznie resort zdecydował o podniesieniu kontrowersyjnego limitu do 50 proc.źródło: ShutterStock

 Pod wpływem uwag środowiska akademickiego Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zwiększa maksymalną liczbę punktów ECTS możliwą do uzyskania w trybie e-learningowym.

Przygotowane przez resort nauki rozporządzenie w sprawie studiów wywołało spore poruszenie wśród akademików. Chodziło przede wszystkim o zapis określający liczbę punktów ECTS, jaką można uzyskać w ramach kształcenia online. W projekcie zapisano bowiem, że nie może być ona większa niż 30 proc. łącznej liczby tych punktów, koniecznej do ukończenia studiów na danym poziomie (obecnie przepisy mówią o maksymalnie 60 proc. ogólnej liczby godzin zajęć dydaktycznych określonych w programach kształcenia).

Jedni wskazywali, że proponowane ograniczenie liczby punktów ECTS możliwych do uzyskania w edukacji online może doprowadzić do izolacji polskich uczelni i zablokować rozszerzenie oferty dydaktycznej krajowych uniwersytetów za granicą. Inni zwracali uwagę, że uniemożliwi to wprowadzenie innowacji dydaktycznych. Pojawiły się też głosy, że propozycja ministerstwa spycha nasze placówki w XIX-wieczny model nauczania.


Pozostało jeszcze 55% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane