statystyki

Polska szkołą humanistów? To mit

autor: Anna Wittenberg18.09.2018, 07:49; Aktualizacja: 18.09.2018, 08:08
11 proc. czasu w szkole przeznacza się na naukę języków obcych

11 proc. czasu w szkole przeznacza się na naukę języków obcychźródło: ShutterStock

W podstawówkach jedynie co piąta godzina lekcyjna przeznaczona jest na czytanie, pisanie i literaturę. To najniższy wynik w całym OECD. Średnia dla krajów zrzeszonych to 25 proc. czasu poświęconego na te aspekty.

W naszej szkole uczy się za dużo przedmiotów humanistycznych, a za mało ścisłych. To obiegowa opinia, powtarzana między innymi w czasie dyskusji dotyczących reformy edukacji. Okazuje się, że nie jest prawdziwa. Eksperci Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju porównali, jaką część czasu uczniów podstawówek w całej wspólnocie zajmują poszczególne przedmioty. Polska wypada najlepiej w kategoriach, których mało kto by się spodziewał.

W naszym kraju uczeń szkoły podstawowej jedynie 19 proc. lekcji spędza na nauce czytania, pisania i literatury. To najniższy wynik w całej OECD, stawiający nas w jednym szeregu z Irlandią, Islandią i Chile. Średnia dla krajów zrzeszonych to 25 proc. czasu uczniów poświęconego na te aspekty. Ale są państwa, gdzie język ojczysty dominuje cały program. Tak jest na przykład we Francji, gdzie 38 proc. lekcji ucznia to właśnie praca z tekstem. Sąsiadujący z nami Słowacy poświęcają na to 32 proc., a Litwini – 31 proc.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane