statystyki

Ryanair chciał za bardzo oszczędzić: Firma próbowała zaniżyć odszkodowanie za odwołany lot

autor: Krzysztof Śmietana12.06.2018, 07:41; Aktualizacja: 12.06.2018, 08:52
Ryanair

Ryanairźródło: ShutterStock

Irlandzki przewoźnik próbował znacznie zaniżyć odszkodowanie za odwołany lot – twierdzi firma, która pomaga uzyskać pasażerom rekompensaty.

Linie lotnicze bardzo często odmawiają wypłaty odszkodowań za opóźniony lub odwołany lot. Dlatego podróżni zatrudniają firmy, które w ich imieniu walczą o rekompensaty. Jedna z nich – SkyLegal, która działa w Polsce i w Wielkiej Brytanii, twierdzi, że nakryła linię Ryanair na nieuczciwych praktykach. Dzięki manipulowaniu przy materiale dowodowym przewoźnik miał znacznie zaniżać wysokość odszkodowania. Wyszło to w czasie niedawnej rozprawy w sądzie w Londynie.

Siedmiu turystów z Polski miało lecieć na trasie z Warszawy przez lotnisko Londyn Stansted do Lizbony. Okazało się, że wylot z Warszawy był opóźniony o pięć godzin z przyczyn technicznych i w konsekwencji pasażerowie spóźnili się na lot do Portugalii. Jak opisuje firma Sky Legal, Ryanair wbrew wymogom rozporządzeń unijnych nie zaoferował podróżnym zakwaterowania czy wyżywienia na czas oczekiwania na następny samolot, który odlatywał następnego dnia. Musieli to zrobić na własną rękę.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie